Dr Risha Henry ukończyła Uniwersytet Stanforda i otrzymała doktorat z psychologii klinicznej na UCLA. Jej staż podyplomowy obejmował stypendium w Katedrze Psychiatrii i Medycyny Behawioralnej na Uniwersytecie Stanforda, stanowisko badawcze w Instytucie Neuropsychiatrycznym UCLA oraz 3-letnie podstawowe szkolenie ISTDP i 2-letnie zaawansowane szkolenie ISTDP z Josette ten Have -de Labije, PsyD oraz Robertem Neborsky’m, MD.
Jej badania koncentrują się na wpływie stresu życiowego na przebieg zaburzeń nastroju.
Ukończyła również intensywny trening terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) na UCLA, a jej szkolenie i praktyka terapeutyczna obejmowały pracę w Klinice Behawioralnej Lęku UCLA, pod nadzorem dr Michelle Craske, lidera w dziedzinie badań i leczenia zaburzeń lękowych.
Od 2004 roku dr Henry prowadzi prywatną praktykę, a jej biuro znajduje się w Menlo Park w Kalifornii. Asystuje i współprowadzi szkolenia podstawowe ISTDP razem z Josette ten Have-de Labije w Europie oraz USA.
Wybrane publikacje:
- Dienes, K.A., Hammen, C. Henry, R.M., Cohen, A.N., & Yan, L.J. (2006). The stress sensitization hypothesis: Understanding the course of bipolar disorder. Journal of Affective Disorders, 95(1-3), 43-49.
- Cohen, A.N., Hammen, C., Henry, R.M., & Daley, S.E. (2004). Effects of stress and social support on recurrence in bipolar disorder. Journal of Affective Disorders, 82(1), 143-147.
- Hammen, C., Henry, R.M., & Daley, E. (2000). Depression and sensitization to stressors as a function of childhood adversity. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 68(5), 782-787.
- Pasupathi, M., Henry, R.M., & Carstensen, L. (2002). Age and ethnicity differences in storytelling to young children: emotionality, relationality and socialization. Psychology & Aging, 17(4), 610-621.
- Yan, L.J., Hammen, C., Cohen, A.N., Daley, S.E., & Henry, R.M. (2004). Expressed emotion versus relationship quality variables in the prediction of recurrence in bipolar patients. Journal of Affective Disorders, 83(2-3), 199-206.